Jannderweekend #1

In mijn rubriek Jannderweekend laat ik elke maandag zien hoe mijn weekend was. Dit weekend was ik in vier provincies.. Kijk je mee?

Vrijdag

Bjorn en ik gaan een nachtje naar Nijmegen dit weekend en dus sluit ik om kwart voor twee alles af op werk en haast ik me naar huis. Spullen pakken, even tanken en we kunnen gaan! We zijn allebei nog niet eerder in Nijmegen geweest en dus zijn we erg benieuwd naar deze stad.

Na anderhalf uur rijden – gelukkig zonder files – komen we aan bij Hotel Credible. Eind 2014 won ik bij Soetkees.nl een overnachting bij Credible. In 2015 kwam het er niet van om naar Nijmegen te gaan, maar nu dus wel. Hotel Credible is echt een bezienswaardigheid op zich! Wat een onwijs leuk hotel zeg.

We zetten snel onze spulletjes op de kamer en gaan de stad in. Nijmegen heeft - net als Maastricht en Voorburg - de status oudste stad van Nederland opgeëist. Oudste stad of niet, het is in ieder geval een erg mooie stad én Nijmegen heeft sowieso de oudste winkelstraat van Nederland: de Lange Hezelstraat.

Hier bezoeken we wat winkeltjes en al gauw duiken we een kroegje in om het weekend in te luiden met een biertje en wat lekkers!

Na het drankje en lekkers gaan we nog even naar de V&D en hier scoor ik een jurkje met 50% korting. De meeste winkels zijn al dicht en verder hebben we niets bijzonders nodig, dus besluiten we een restaurant te gaan zoeken.

In het hotel kregen we als tip om te gaan eten bij De Firma. Het menu ziet er prima uit en ze hebben nog een tafeltje voor twee vrij.

Hierboven zie je het borrelgerecht Popcorn & Pinda.

We kozen voor een 'Best of Menu' met allemaal gerechtjes die we normaal niet zo snel zouden bestellen in een restaurant. Voor 25 euro de man kregen we elf gerechtjes.

Het concept van De Firma is dat je allemaal kleine gerechtjes krijgt die je met elkaar kunt delen. Alles is vers, lokaal en duurzaam. We hebben echt heerlijk gegeten!

Koude voorgerechtjes.

Na drie uur tafelen gaan we zo ongeveer rollend terug naar het hotel.

Het plan is om nog wat te gaan drinken in het café van het hotel, maar ik ben echt zo moe. Dus kruipen we lekker in bed en kijken nog een flauwe film. Heerlijk!

Dit soort teksten zie je door heel het hotel. Ook de vogeltjes komen overal terug.

Zaterdag

Buienradar had ons al gewaarschuwd.. het zou zaterdag niet al te best weer worden. En dat werd het ook niet.. We zagen het niet zitten om onszelf al slenterend door de stad zeiknat te laten regenen. Lekker uitgeslapen en na een goed ontbijt in het hotel gingen we op zoek naar een alternatief: De Bossche Woonboulevard - je raadt het al - in Den Bosch!

Op zoek naar een nieuwe lamp voor in de woonkamer, planken voor de hal, een kaartenrek voor in de  slaapkamer en nog wat andere prullaria.

De lamp hebben we gescoord! De planken en kaartenrek niet, maar wel een nieuwe wc-bril en een tafelzeil (lekker suf, hehe!).

Regen, regen en nog meer regen.. Uitzicht vanaf de hotelkamer.

Rond half 4 zijn we allebei wel klaar met winkelen en stappen we weer in de auto. Volgende halte: Steenbergen!

Vanuit Den Bosch is het ongeveer een uurtje rijden naar mijn oude woonplaats waar we naar een housewarming/verjaardag van een vriendin gaan. Ik val standaard in slaap in de auto en Bjorn vindt het een uitdaging om zonder navigatie te rijden.. Met als gevolg dat hij me wakker maakt en ik in mijn ooghoek het bordje: "Welkom in Zeeland!" voorbij zie komen. Oeps! Vier provincies in één weekend dus, haha.

Anderhalf uur later stappen we binnen op de housewarming. En weer anderhalf uur later zitten we aan tafel in mijn ouderlijk huis. Bjorn rijdt 's avonds nog terug naar Leiden en ik blijf gezellig een nachtje bij mijn ouders om Karnaval (ja met een K, op z'n Steenbergs) te vieren. Het is komend weekend pas echt Karnaval, maar er zijn altijd 'voor' weekenden. Helaas kan ik er dan niet bij zijn en dus is het extra leuk om nu te gaan!

Ik ga gezellig met m'n mams op pad en om een uur of half 2 val ik in slaap in mijn 'oude' bed.

Een wagen tijdens de optocht in De Heen (West-Brabant).

Zondag
De zondag voordat het échte feest losbarst is er altijd een optocht in het dorp naast Steenbergen. Het was helaas vandaag ook weer zulk slecht weer dat we alleen naar de optocht hebben gekeken en toen nog even langs m'n opa en oma zijn gegaan.

Daarna kon ik fijn aanschuiven voor het avondeten bij mijn vader en zijn vrouw. Om half 7 richting Bergen op Zoom om daar op de trein te stappen en om iets voor 9 stapte ik ons huisje weer binnen.

Bjorn is ook weer thuis (hij had een rally met zijn vader vandaag) en samen kijken we Wie Is De Mol van zaterdagavond terug. En dat was het weekend weer! Ik heb een heerlijk, druk weekend gehad. Hoe was jouw weekend? :-)

Liefs,

Janneke

Commentaar schrijven

Commentaren: 3
  • #1

Anne-Marèl (woensdag, 03 februari 2016 13:15)

Klinkt als een leuk weekend Janneke! :) Wij zijn laatst ook naar Nijmegen geweest, echt een superleuke 'vergeten' stad. Veel plezier met Carnaval!

• #2

Sheila (donderdag, 04 februari 2016 08:46)

Als dat het uitzicht was, zat je super goed in Nijmegen! Ik woon in Arnhem en ga er geregeld naar toe. Het Valkenburg museum (waar je ook op uitkeek vanuit je kamer) bezoek ik zelf regelmatig. Maar je kan er ook prima winkelen :)

• #3

Janneke (zondag, 07 februari 2016 14:01)

@Anne-Marél Ja, ik vond Nijmegen ook erg leuk! Nu nog een keertje terug als het droog is, haha.

@Sheila We zaten inderdaad op een ideale locatie. Uitzicht was zelfs met regen nog best mooi :-)